(Ne)Poezie

Am încercat să scriu o poezie cu rimă
Sau măcar cu ritm,
Dar cuvintele mi s-au risipit cumva
În sala de clasă
Prin gurile a zeci de studente
Gureșe ca –
Nu ca niște vrăbii
Pentru că a venit primăvara și acum
Toate studentele sunt colorate
Ci ca –
Ca niște pițigoi,
Poate.
Da,
Ca
Un stol de pițigoi
Așezat la umbră
De frunză
De viță de vie.

Și cum încercam să scriu o poezie cu rimă
Sau măcar cu ritm
(Și n-am reușit),
M-am gândit să adun la un loc
Niște cuvinte cu gust de savarină
Rece
Vara.
Așa că mi-am căscat mintea,
Am închis ochii
Și le-am zis să vină
(Cuvintelor adică).
Dar se topiseră odată cu ultima
Bucată de zăpadă neagră
De la colțul străzii.

No, și când am văzut că mi s-au scurs cuvintele
Pe marginea trotuarului
Până într-o gură de canal,
M-am gândit că aș putea să mă deprim măcar
Așa, din lipsă de ocupație.
Dar a venit primăvara
Și azi m-am îmbrăcat destul de frumos,
Cu cizmele mele de piele-ntoarsă,
Maro-roșiatică,
Din Olanda.
Mi-am pus și eșarfa cu verde și cărămiziu
Și mi-am prins părul frumos
Cu clame colorate
(Să nu se vadă că trebuia să-l spăl
Azi).

Așa că
Avea rost să mă deprim azi
Pentru că
Am încercat să scriu o poezie cu rimă
Sau măcar cu ritm
Și n-am reușit?

Lasă un răspuns

